Melding

Ontvang gepersonaliseerde optimalisatietips, krijg inzicht in uw accountstatus en stel voltooiing in op de verbeterde Mijn AdMob-pagina.

Rapporten

Inzicht krijgen in lifetime value

Lifetime value (LTV) is een belangrijke statistiek die u kan helpen bij uw strategie voor gebruikersacquisitie en het genereren van inkomsten.

Wat is LTV?

LTV is de cumulatieve opbrengst die een gebruiker verdient vanaf het moment dat diegene uw app heeft geïnstalleerd. Dit omvat opbrengst uit in-app-aankopen en advertenties. De advertentieopbrengst is de totale opbrengst van het AdMob-netwerk, uw advertentiebronnen voor Bieden en uw geschatte opbrengst via derden.

Er zijn 4 typen LTV in AdMob:

  • LTV: De totale LTV voor een gebruikerscohort, inclusief opbrengst uit in-app-aankopen, advertenties en abonnementen.
  • LTV - IAA: De LTV van in-app aankopen voor een gebruikerscohort.
    Opmerking: De opbrengst van in-app aankopen (IAA) wordt berekend na berekening van het opbrengstenaandeel van de Google Play Store en de Apple App Store.
  • LTV advertenties: De LTV van advertentieopbrengst voor een gebruikerscohort. De advertentieopbrengst is de totale opbrengst van het AdMob-netwerk, uw advertentiebronnen voor Bieden, uw geschatte opbrengst via derden en uw aangepaste gebeurtenissen.
  • LTV abonnementen: De LTV van abonnementen, inclusief verlengingen, voor een gebruikerscohort.

Hoe wordt de LTV van afzonderlijke gebruikers berekend?

LTV is de totale cumulatieve opbrengst per gebruiker vanaf het moment dat diegene uw app heeft geïnstalleerd. Hier volgt een voorbeeldberekening voor de LTV van gebruiker A:

Gebruiker A   01-07-2023
(installatiedag D0)
02-07-2023 (D1) 03-07-2023 (D2) 04-07-2023 (D3)
Advertentieopbrengst € 0,10 € 0,50 € 1,50 € 0,75
IAA € 0 € 1,00 € 1,00 € 1,00
Totale opbrengst per dag € 0,10 € 1,50 € 2,50 € 1,75
LTV € 0,10 € 1,60 € 4,10 € 5,85

In dit voorbeeld is de D3 LTV van gebruiker A € 5,85 (de cumulatieve opbrengst van gebruiker A sinds D0).

Opmerking: Het Cohort-rapport van AdMob bevat geen LTV's voor afzonderlijke gebruikers, maar alleen die van de hele cohort.

Hoe wordt de LTV van een cohort berekend?

De gemiddelde LTV van een cohort wordt berekend door de cumulatieve opbrengst voor elke dag sinds de installatie op te tellen en deze te delen door het aantal gebruikers in die cohort:

Dx LTV = (totale opbrengst van D0 tot Dx / het aantal gebruikers dat de app op D0 heeft geïnstalleerd)

Opmerking: X is de dag waarvoor u de LTV berekent. Voorbeeld:

D3 LTV = (totale opbrengst van D0 + D1 + D2 + D3) / het aantal gebruikers dat de app op D0 heeft geïnstalleerd

Voorbeeldberekening voor de LTV van de cohort

Stel dat gebruiker A en B de enige gebruikers zijn die uw app op 01-07-2023 (D0) hebben geïnstalleerd. Dit betekent dat ze de enige gebruikers in deze cohort zijn.
Gebruiker A   01-07-2023
(installatiedag D0)
02-07-2023 (D1) 03-07-2023 (D2) 04-07-2023 (D3)
Advertentieopbrengst € 0,10 € 0,50 € 1,50 € 0,75
IAA € 0 € 1,00 € 1,00 € 1,00
Totale opbrengst per dag € 0,10 € 1,50 € 2,50 € 1,75
LTV € 0,10 € 1,60 € 4,10 € 5,85

De D3 LTV van gebruiker A is € 5,85 (de cumulatieve opbrengst van gebruiker A sinds D0). 

Gebruiker B   01-07-2023
(installatiedag D0)
02-07-2023 (D1) 03-07-2023 (D2) 04-07-2023 (D3)
Advertentieopbrengst € 0,20 € 0,25 € 0,50 € 0,75
IAA € 0 € 0,75 € 1,00 € 1,00
Totale opbrengst per dag € 0,20 € 1,00 € 1,50 € 1,75
LTV € 0,20 € 1,00 € 2,50 € 4,45

De D3 LTV van gebruiker B is € 4,45 (de cumulatieve opbrengst van gebruiker B sinds D0). 

Om de D3 LTV van de cohort van 01-07-2023 te vinden, gebruiken we de volgende berekening:

D3 LTV van de cohort van 01-07-2023 = (D3 LTV van gebruiker A + D3 LTV van gebruiker B) / het aantal installaties = (€ 5,85 + € 4,45) / 2 = € 5,15

De D3 LTV voor de cohort van 01-07-2023 is dus € 5,15.

Hoe wordt de LTV van advertenties berekend?

De LTV van advertenties is de totale opbrengst van het AdMob-netwerk, uw advertentiebronnen voor Bieden, uw geschatte opbrengst via derden en uw aangepaste gebeurtenissen.

  • De LTV voor het AdMob-netwerk en Bieden wordt berekend op basis van exacte eCPM-waarden.
  • De LTV van advertenties van derden wordt berekend door de eCPM te schatten op basis van de advertentiebron, het land, het advertentieblok en de dag.
  • De LTV van aangepaste gebeurtenissen wordt berekend aan de hand van de handmatige eCPM-waarde die is ingevoerd om de gebeurtenis in de bemiddelingswaterfall te positioneren.

Was dit nuttig?

Hoe kunnen we dit verbeteren?
true
'Mijn AdMob Help-pagina': uw gepersonaliseerde Help-pagina om het maximale uit AdMob te halen.

Is alles in orde met uw AdMob-account?

Ga naar de pagina Mijn AdMob om de status van uw AdMob-account op één pagina te bekijken. Krijg inzicht in uw accountstatus, zorg dat betalingsinstellingen zijn afgerond en dat apps aan het beleid voldoen, en krijg toegang tot gepersonaliseerde optimalisatietips om meer opbrengst te genereren.

Meer informatie

Zoeken
Zoekopdracht wissen
Zoekfunctie sluiten
Hoofdmenu
2267589690746482925
true
Zoeken in het Helpcentrum
true
true
true
true
true
73175
false
false
false
false